پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی
عضویت در پارک
نخستین نشست تخصصی سفال و سرامیک استان خراسان رضوی برگزار شد

نخستین نشست تخصصی سفال و سرامیک استان خراسان رضوی برگزار شد

- 1402/04/13

نخستین نشست تخصصی سفال و سرامیک استان خراسان رضوی با حضور اساتید ،کارشناسان و مدیران عامل واحدهای فناور این حوزه در گناباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان  و به نقل از مرکز رشد فناوری گناباد؛ دهقانی معاونت اداره کل حمایت از تولید صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی و ابراهیم‌نیا معاونت صنایع دستی اداره کل استان به همراه مسئولین و حاضرین در این نشست از مرکز رشد فناوری گناباد بازدید نموده و از ظرفیت های موجود در واحدهای فناور آذرین سفال صنعت پویان با زمینه فعالیت تولید محصولات سفالی به روش ریخته گری  و آرمان سفال اسطوره شرق با زمینه فعالیت تولید سفال راکو و ساگار مطلع شدند.

حسین تقوی مدیر مرکز رشد فناوری گناباد در این بازدید به معرفی حمایت های مرکز رشد پرداخت. وی در ادامه گفت با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان گناباد هنرمندان تشویق به اخذ مجوز صنایع خلاق  خواهند شد.

این نشست و بازدید در راستای بررسی وضعیت کمی و کیفی رشته سفال و سرامیک استان با محوریت سفال مند گناباد و پس از هماهنگی اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان با معاونت صنایع دستی اداره کل متبوع با حضور دهقانی معاونت اداره کل حمایت از تولید وزارت، ابراهیم‌نیا معاونت صنایع  دستی اداره کل متبوع ، دکتر سجادی پژوهشگر پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه  وزارت و حضور کارشناسان استانی، دکتر نظری عضو هیئت علمی دانشگاه بیرجند،  ریاست فنی و حرفه‌ای شهرستان و هنرمندان، اساتید رشته سفال و سرامیک استان و  شهرستان با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستای مند در محل مرکز دیزل شرق  فنی و حرفه‌ای برگزار شد. 

 شایان ذکر است شهرستان گناباد دارای 177 اثر  ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و بیش از  ده‌ها جاذبه گردشگری و صدها اثر تاریخی و هم‌چنین چندین رشته فعال صنایع  دستی است. شهرستان گناباد در فاصله 277 کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

دانلود پیوست خبر حسین تقوی حسین تقوی
نشست زیست بوم فناوری و نوآوری استان خراسان رضوی و مراسم تکریم و معارفه معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان رضوینشست صمیمی جناب آقای احسان عظیمی‌راد، نماینده منتخب مردم شریف مشهدمقدس و کلات، با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری در پارک علم و فناوری خراسان

آخرین اخبار

تنظیمات لیست به درستی انجام نشده است.